Ποια είναι τα φυτικά τρόφιμα με τις περισσότερες πρωτεΐνες;

Για αυτούς που θέλουν να αποφύγουν το κρέας, τα φρούτα και τα λαχανικά μπορούν επίσης να είναι καλές πηγές πρωτεϊνών. Το καλό είναι ότι έχουν ταυτόχρονα χαμηλότερη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και υψηλότερη σε φυτικές ίνες από ό, τι οι ζωικές πηγές.

Οι φυτικές πρωτεΐνες, σε αντίθεση με τις ζωικές, δεν περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, κι έτσι πρέπει να συνδυαστούν με άλλα πρωτεϊνικά τρόφιμα για να εξασφαλιστεί η επαρκής πρόσληψη.

Παρακάτω αναφέρονται οι καλύτερες φυτικές πηγές πρωτεϊνών:

  1. Σόγια

Η σόγια είναι η καλύτερη πηγή φυτικών πρωτεϊνών, καθώς οι πρωτεΐνες της περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Κάθε φλιτζάνι μαγειρεμένης σόγιας προσφέρει 29 g πρωτεΐνης. Τα προϊόντα σόγιας, όπως το tofu, έχουν λιγότερες πρωτεΐνες, αλλά και πάλι αποτελούν εξαιρετικές πηγές.

  1. Όσπρια

Δεν αποτελούν στην τύχη τα υποκατάστατα του κρέατος. Τα όσπρια αποτελούν πηγές πρωτεϊνών, σχεδόν ισάξιες με τα ζωικά τρόφιμα. Ιδιαίτερα τα λευκά φασόλια και οι φακές περιέχουν περίπου 19 g πρωτεΐνης ανά φλιτζάνι, παρέχοντας πολλά απαραίτητα αμινοξέα όπως ισολευκίνη και λυσίνη. Τα μαύρα φασόλια περιέχουν 15,2 γραμμάρια ανά φλιτζάνι, ενώ τα pinto φασόλια περιέχουν περίπου 14 γραμμάρια ανά φλιτζάνι.

  1. Λαχανικά
  • Από τα λαχανικά, πρωταρχικό ρόλο στην περιεκτικότητα πρωτεϊνών κατέχει το μπρόκολο. Η πρωτεϊνική του περιεκτικότητα είναι σχετικά μεγάλη, προσφέροντας 4,6 g πρωτεΐνης ανά μαγειρεμένο φλιτζάνι.
  • Ακολουθεί το κουνουπίδι, παρέχοντας περίπου 3 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά φλιτζάνι.
  • Γνωστό για το εξαιρετικό θρεπτικό του προφίλ, το σπανάκι είναι επίσης μια καλή πηγή πρωτεΐνης. Το μαγειρεμένο σπανάκι περιέχει 5,3 g πρωτεΐνης ανά φλιτζάνι.
  • Τo καλαμπόκι, οι αγκινάρες και οι πατάτες είναι λαχανικά που περιέχουν μια αξιοπρεπή ποσότητα πρωτεϊνών. Το καλαμπόκι παρέχει περίπου 5 γραμμάρια ανά φλιτζάνι. Mια μεσαία αγκινάρα περιέχει περίπου 4,2 g πρωτεΐνης ανά φλιτζάνι, ενώ μια πατάτα με τη φλούδα της παρέχει περίπου 5 g πρωτεΐνης. Η αφαίρεση της φλούδας μειώνει την περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες κατά 2 γραμμάρια.
  • Οι γλυκοπατάτες έχουν περίπου 3 g πρωτεΐνης ανά πατάτα.
  1. Φρούτα

Τα φρούτα, συνολικά, περιέχουν πολύ λιγότερη πρωτεΐνη από τα λαχανικά και τα όσπρια. Μεγαλύτερη περιεκτικότητα εμφανίζουν τα αποξηραμένα βερίκοκα, οι σταφίδες, το αβοκάντο, τα βατόμουρα, το ακτινίδιο, τα πορτοκάλια και οι μπανάνες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *